Metamorfoza Ateneum
![](https://miedzyokladkami.pl/wp-content/uploads/2021/07/ateneum-logo2021_1000x.jpg)
Firma Ateneum, największy polski dystrybutor książek, gier, zabawek i artykułów papierniczych, po 17 latach działalności przeprowadziła znaczący rebranding, w którego wyniku nastąpiła pełna zmiana identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Dotychczasowe czarno-pomarańczowe logo z wpisaną w trójkąt sową zastąpił nowoczesny prostokątny biały znak Ateneum na granatowym tle. Nawiązaniem do wcześniejszej identyfikacji wizualnej jest pomarańczowy kolor kropki.
![](https://media.unit.pl/mk/2021/07/ateneum_zmiana_logo.jpg)
Ateneum jako lider branży potrzebował zmiany wizualnej odzwierciedlającej atrybuty firmy na miarę naszych czasów. Krój czcionki w nowym logotypie podkreśla nowoczesność i dynamikę działalności dystrybucyjnej, a granatowe tło jest symbolem mądrości w działaniu i gwarancji stabilności Ateneum.
Nowy logotyp w pełni odzwierciedla pozycję i charakter Ateneum jako niezawodnego partnera w biznesie, innowacyjnego i wielokrotnie odznaczonego prestiżowymi nagrodami: Diamentami Forbesa i Gazelami Biznesu, a także wyróżnianego w elitarnym gronie najbardziej wpływowych polskich przedsiębiorstw przez cenione europejskie instytucje oraz media biznesowe – komentuje Sławomir Żywczak, PR Manager Ateneum.
![](https://media.unit.pl/mk/2021/07/ateneum_nowy_logotyp.jpg)
Od 2004 roku, czyli od początku istnienia Ateneum, niezmiennie obowiązywał ten sam logotyp. Po 17 latach Zarząd Ateneum podjął decyzję o metamorfozie identyfikacji graficznej Ateneum, aby wizerunek z jednej strony wpisywał się we współczesne trendy, z drugiej – w pełni oddawał charakter firmy. Za koncepcję graficzną odpowiedzialna jest studio projektowe Blokdesign.