Hosting 2.0. Azymut wkracza na rynek e-commerce z nową usługą dla księgarń
OSDW Azymut uruchamia nową usługę dla księgarń, które chcą dotrzeć do klientów przez internet. Hosting 2.0 to nowoczesne, bezpieczne i łatwe w obsłudze narzędzie pozwalające na uruchomienie niezależnej księgarni internetowej w 48 godzin. To obecnie jedyna usługa na rynku, dzięki której polskie księgarnie mogą stworzyć nowoczesną, mobilną wersję sklepu internetowego zintegrowanego z ponad setką gotowych systemów zewnętrznych wspomagających sprzedaż, takich jak systemy klasy ERP, a także Google, Allegro, eBay, Facebook.
Automatyczny import produktów z Wirtualnej Bazy Danych oferowanej przez OSDW Azymut, atrakcyjne szaty graficzne z możliwością modyfikacji, responsywność strony pozwalająca obsługiwać sklep przez wszystkie urządzenia mobilne, integracja z popularnymi systemami finansowo-księgowymi (m.in. Homer), a przede wszystkim płatności online z preferencyjnymi warunkami. To tylko kilka funkcjonalności wdrożonych do nowej odsłony usługi hostingowej Azymutu, która pozwala dostosować sklep internetowy do indywidualnych potrzeb, profilu i działalności księgarni.
Oprogramowanie wdrażane przez Hosting 2.0 to wsparcie technologiczne dla księgarń. Integracja z systemem nie oznacza w tym przypadku szablonowego wyglądu czy jednolitej oferty sklepu internetowego. Każda księgarnia może dostosować wygląd oraz sposób wyświetlania produktów, np. aktualnych promocji, do swoich potrzeb. Panel księgarni jest łatwy, przejrzysty i prosty w obsłudze. Jeden z testowanych sklepów został skonfigurowany przez księgarza bez instrukcji – mówi Mariusz Połowczuk z Selly.pl, firmy, która dostarcza oprogramowanie nowej usługi Azymutu.
Hosting 2.0. Księgarnia stacjonarna (także) w internecie
Sklepy internetowe powstające w ramach Hostingu 2.0 działają w modelu dropshipping i mogą być w pełni zautomatyzowane. W panelu sklepu księgarz skorzysta z automatycznie pobranej bazy produktów, w której znajdą się m.in. książki, audiobooki, zabawki czy artykuły szkolne. Zamówienia składane przez klienta są przekazywane do wewnętrznych systemów Azymutu i realizowane przez dystrybutora. Dodatkowo w Hostingu 2.0 sklepy są bezpłatnie integrowane z systemem ERP Homer, który obsługuje przyjęcia towaru, wysyłki, sprzedaż (faktury i paragony) oraz zarządzanie magazynem. To duże ułatwienie dla księgarń pracujących na popularnym systemie finansowo-księgowym.
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach, newsletter i SMS do klienta
Nowy hosting Azymutu to także skuteczne narzędzie promocji księgarni stacjonarnej. Hosting 2.0 umożliwia prowadzenie bloga i aktualności na stronie sklepu, udostępnia narzędzia SEO do pozycjonowania w wyszukiwarkach oraz bezpłatne moduły marketingowe, takie jak program lojalnościowy, automatyczne kupony rabatowe czy newsletter email i SMS, dzięki którym księgarnia może bezpośrednio poinformować klientów o wydarzeniach i promocjach. Przed uruchomieniem sklepu Azymut dostarcza księgarniom także proponowany pakiet regulaminów sklepu niezbędnych do prowadzenia sprzedaży online.
Nowy hosting powstał we współpracy Azymutu z Selly.pl – jednym z liderów na polskim rynku e-commerce dostarczającym zaplecze technologiczne dla sklepów internetowych w modelu SaaS (Software as a Service) z możliwością indywidualnego rozwoju. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu partnera dystrybutora usługa hostingowa gwarantuje bezpieczeństwo przepływu danych i zamówień klienta oraz możliwość pełnej integracji z systemami WBD, SPZ, iFormat, ERP Homer. Selly.pl jako partner projektu zapewnia także wsparcie techniczne oraz aktualizacje związane z obsługą i rozwojem systemu.
Hosting 2.0 przeszedł pozytywnie fazę wszystkich testów i wraz z końcem października jest wdrażany na potrzeby klientów. OSDW Azymut gwarantuje pełną pomoc techniczną oraz wsparcie przeszkolonych przedstawicieli handlowych. Przykładowy sklep internetowy można zobaczyć pod adresem https://hosting20.osdw.pl/.